۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

اخبار نمایشگاه قرآن/

ارایه فعالیت‌های تحول علوم انسانی 40 مرکز پژوهشی

ارایه فعالیت‌های تحول علوم انسانی 40 مرکز پژوهشی

حجت الاسلام تقوی گفت: تحول انسانی زیربنای تحول فرهنگی کشور است و این بخش در کنار تبلیغ و توجه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی در کنار تحول انسانی به کارآمدی این شعار توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمهدی تقوی، مدیر بخش "دانش های قرآن بنیان" بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده بخش تحول علوم انسانی تصریح کرد: در بخش تحول علوم انسانی 40 مرکز پژوهشی با مکاتبات و درخواست‌هایی که انجام‌شده آثار خود را ارسال نموده تا از تمام پتانسیل این حوزه در کشور برای بازدید مخاطبان فراهم شود.

وی افزود: امیدواریم این بخش ضمن ارایه چکیده فعالیت‌های تحول علوم انسانی منجر به ارایه نقشه راهی در کنار راهکارهای جدید و پیشرفت در این حوزه شود. همچنین سازمان فعالیت قرآنی دانشگاهیان هدف اصلی خود را پژوهش میان‌رشته‌ای قرار داده و اقدام به تربیت مربیان برای تقویت و فراگیرکردن فضای تحول علوم انسانی به عنوان یک هدف محوری سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

مدیر بخش "دانش های قرآن بنیان" تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که در این دوره از نمایشگاه قرآن ارایه می‌شود از لحاظ کمی و کیفی گام‌های موثری برای تحولات شگفت و عظیم در حوزه علوم انسانی شاهد باشیم و بدنه دانشگاه را برای حضوری موثر در این حوزه به گفتمانی فراگیر تبدیل کنیم و اگر دانشجویان نخبه و صاحب‌نظر در این حوزه فعالیت نمایند شاهد ارتقای کمی و کیفی در زمینه‌های مختلف علوم انسانی خواهیم بود.

حجت الاسلام تقوی عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه نشست‌های ویژه‌ای با حضور اساتید برجسته کشور همچون غلامعلی حدادعادل رییس کمیسیون تحول فرهنگی برگزار می‌شود و نباید از این نکته غافل شد که تحول انسانی زیربنای تحول فرهنگی کشور است و این بخش در کنار تبلیغ و توجه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی در کنار تحول انسانی به کارآمدی این شعار توجه ویژه‌ای دارد.

مدیر بخش دانش های قرآن بنیان با اشاره به پرداختن به بحث اعجاز قرآن و تحول علوم انسانی در این بخش گفت: تدوین نقشه تحول علوم انسانی هدف غایی و خروجی این بخش در نمایشگاه بیست و یکم دانست.

وی درباره برنامه های بخش حوزه تحول علوم انسانی ابراز کرد: در این راستا با 40 مرکز و موسسه فعال در حوزه علوم انسانی مکاتباتی داشتیم تا بانک اطلاعات، تولیدات و آثار و برنامه هایشان را معرفی کنند، بر اساس اولویت بندی این برنامه ها و دستاوردهای موسسات در نهایت قرار شد، هشت غرفه تعبیه شده در بخش به هشت موسسه فعال که آمادگی بیشتری در این حوزه داشتند، اختصاص یابد.

حجت الاسلام تقوی عنوان کرد: اما مقرر است بخشی از دستاوردها و آثار موسسات دیگر نیز در معرض دید و فروش در این بخش قرار بگیرد و از کارشناسان و موضوعات پیشنهادی آنان برای نشست های بخش دانش های قرآن بنیان استفاده شود.

مدیر بخش "دانش های قرآن بنیان" تدوین نقشه تحول علوم انسانی را خروجی این بخش دانست و ابراز کرد: تلاش بر آن است تا با تدوین این نقشه نقاط ضعف و آسیب ها شناسایی، نهادهای مرتبط به منظور تعامل و پرهیز از موازی کاری به یکدیگر معرفی شوند و زمینه ای فراهم شود که نتیجه پژوهش ها عملیاتی شود. از این رو سعی می شود تا رصدی داشته باشیم برای همگرایی و ایجاد تفاهم جامع میان مراکز فعال در حوزه علوم انسانی تا بتوان در آینده نزدیک شاهد سرعت عمل در این مسیر باشیم.

حجت الاسلام تقوی درباره نگاه بخش دانش های قرآن بنیان به بحث تولید علم عنوان کرد: تولید علم رویکرد کلی و جهت گیری اصلی این بخش است؛ با توجه به اینکه اساس کار سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان تولید علم است این مهم تنها به نمایشگاه محدود نمی شود، لذا آنچه در قالب نشست ها، مناظرات میان دیدگاه های مختلف و برپایی کرسی های آزاداندیشی مطرح می شود، در قالب کتاب منتشر می شود.

وی عنوان کرد: بخش دانش های قرآن بنیان در مساحت 440 مترمربع در همسایگی بخش های "مدینه العلم" و "علم، دانشجو، دانشگاه قرآنی" واقع شده که این مجاورت بخش های علمی نمایشگاه می تواند تاثیری شگرف در راستای تحول علوم و همکاری نهادهای علمی ایجاد کند.

کد خبر 2094458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha